Effekten af markedsføring på sociale medier på turister
Intro
Libanons placering er bedømt
som nummer 170 på planeten (CIA, 2014). Det er mindre end størrelsen af
Connecticut, en af de mindste stater i Amerika. Libanon er en af de få autonome
nationer i Mellemøsten. Hvad angår sin økonomi, er Libanon en fri
virksomhedsøkonomi og har også en lang tradition for laissez-faire
erhvervsøkonomi. Sammen med dens kystnære beliggenhed ved den østlige
Middelhavskyst er Libanon tænkt som Mellemøstens centrale 'vindue' til Europa,
Nordafrika osv. i verden. På grund af dette har dens økonomiske situation
gennemgået nogle virkelig blomstrende tider, ligesom den også engang blev kaldt
'Paris' i Mellemøsten før landets 15 år lange blodige borgerkrig, der sluttede
i 1990 køb instagram følgere.
Selvom Libanon er lille, er
det desuden en af de mest varierede nationer i verden. Kristne, muslimer,
drusere, samt andre minoritetssekter er spredt rundt i den lille nation,
ligesom også Libanons politiske system er baseret på sekterisk magtdeling.
Denne mangfoldighed havde
spillet en afgørende pligt i nationens problemer. Denne mangfoldighed var et
påkrævet problem i nationens sekteriske borgerkrig og spiller i øjeblikket en
afgørende pligt i dens politiske lammelse, selvom forskellige andre aspekter
(for det meste udenlandske) også er skylden. Der er i øjeblikket ingen
fungerende præsident, og nationens rivaliserende politiske festligheder
opretholder skænderier og forebyggelse i modsætning til at lette nationens
udvikling.
Ydermere har Libanons nærhed
til Israel faktisk gjort det til en udenrigspolitisk/proxy-kampplads for
fremmede lande, der hver især bruger Libanon til deres helt egne selvsøgende
formål.
De deprimerende politiske
sandheder i nationen har i væsentlig grad skadet landets økonomiske klima. I
betragtning af, at Libanon er en servicebaseret økonomisk situation, har dette
specifikke felt ramt det største.
Turisme spiller en væsentlig
rolle i landets økonomi. Ifølge det libanesiske ministerium for økonomi og
handel (MOET) har "Turisme faktisk længe været blot en af Libanons førende
økonomiske sektorer" (Economic Research Unit, 2010).
Desuden vurderede World
Travel & Tourism Council, at rejse- og turistindustrien i Libanon bidrog
med over 4 milliarder dollars i 2013 (World Travel & Tourism Council,
2014).
Rejse- og turismesektoren
udgjorde omkring 10 % af økonomien i 2012, men den andel faldt til 9 % i 2013
(ibid, s. 14). Dette skyldes det politiske scenarie i nationen såvel som et par
andre variabler. Desuden er antallet af besøgende i landet fortsat faldende fra
2011 til 2013.
I betragtning af, at
turistindustrien har været noget i stykker i de seneste par år, ender pladsen
til fejltagelser med at være ekstremt lille for virksomheder på dette marked.
De politiske og økonomiske situationer presser turistrelaterede (TR)
virksomheder i Libanon. Dette indikerer, at disse virksomheder er tvunget til
at gøre endnu mere for at kompensere for stigende tab (eller reducere overskud)
og også med færre kilder. Når det politiske og finansielle scenarie i Libanon
helt sikkert vil forbedres specifikt, da det civile slag i det omkringliggende
Syrien ikke afslører nogen indikationer på aftagende, er der ikke noget at sige
til.
Der er adskillige måder,
hvorpå libanesiske TR-virksomheder kan justere gennem disse tider, såsom at
gennemføre reduktions- og nedskæringspolitikker tilbage på marketing- og
marketingbudgetplaner. Når økonomiske recessioner såvel som hårde tider
påvirker virksomheder, er de første punkter, der skal fjernes, typisk markedsføringsbudgetter.
Specifikt fordi TR-organisationer kræver mere reklame og markedsføring for at
kompensere for skurvirksomheder, er dette muligvis ikke et godt forslag.
En service til dette problem
er at få mest muligt ud af Social Media Marketing-teknikker, fordi de sætter
dig tilbage lidt eller ingen kilder, perfekt til det eksisterende økonomiske
scenario i Libanon. Annoncering på sociale medier gør det muligt for
TR-virksomheder at slippe af med udfordringer med minimale budgetplaner og
nedsat forretning.
Libanon er et af de par autonome lande i Mellemøsten-området. Hvad angår sin økonomi, er Libanon en omkostningsfri markedsøkonomisk situation og har en rigtig lang praksis med laissez-faire erhvervsøkonomi. Ud over dets kystområde ved den østlige Middelhavskyst betragtes Libanon som Mellemøstens vigtigste 'vindue' til Europa, Nordafrika og resten af kloden. De politiske og økonomiske situationer presser turist-relaterede (TR) virksomheder i Libanon. Der er ingen at sige, hvornår det økonomiske og politiske scenarie i Libanon helt sikkert vil forbedre sig, især i betragtning af, at civilslaget i det omkringliggende Syrien ikke afslører nogen tegn på at dæmpe sig.
Comments
Post a Comment