Insiderinformationen om TikTok-annonsering och marknadsföring
För närvarande finns det annonser på TikTok för
att göra det möjligt för dig att bredda din räckvidd och även helt ny direkt
exponering. Tillbaka i januari 2019 började TikTok utforska annonser i sin fas köp tiktok följare.
Detta utlöste introduktionen av den hanterade lösningsfasen i april 2019. Under
hela sammanställningen av denna översikt är TikTok-kampanjer inte lätt
tillgängliga i de flesta stater.
I likhet med olika andra system för sociala
medier finns det efter det en budbar annons på gränsen. Du kan inte själv
erbjuda TikTok-annonser idag, och även vad som krävs för att uppleva en rep av
operatören.
Alla tillgängliga kampanjer på TikTok är av
dessa kortformade filmlayouter. Detta ger en fantastisk känsla eftersom TikTok
är en fas full av kortformade videoklipp för att säkerställa att vissa annonser
verkligen kommer att vara begripliga för individer. Det finns 3 distinkta
varianter som du kan följa med TikTok-annonser som är:
Inriktningsfunktionerna är lite typiska nu. Det
är möjligt att välja din målmarknad efter område, kön och ålder. Geo-targeting
låter dig rikta in dig på nationsgraden i USA. I framtiden kan du räkna med att
lära dig ytterligare inriktningsalternativ, bestående av fokus såväl som
åtgärder.
Här är de fyra typerna av TikTok-kampanjer som
för närvarande är tillgängliga:
Med denna kampanj tänker du välja längden på
din film från 5 minuter till 15 minuter. Du måste skapa en upprätt layoutsnärta
eftersom den säkert kommer att visas från webbsidan "För dig" för din
önskade målmarknad. Du kan inkludera ett telefonsamtal till aktivitet, som att
ladda ner och installera ett program eller se din webbplats.
Möjligen har du upplevt de berättande
kampanjerna på Instagram? Alla dessa är helskärmsdesign och också normalt sett
ganska värdefulla. Du kommer definitivt att välja de inhemska annonserna på
TikTok om det charmar dig. Du kan inkludera en extern webblänk till en
webbplats med dessa kampanjer.
Hashtag Challenge-annonser
Brand Takeover-kampanjen dyker upp varje gång
en individ öppnar sitt TikTok-program. Det är front såväl som anläggning i
deras skärm. Det är möjligt att använda denna typ av reklam för att skicka ut
en specifik till en enskild sak av skrivningar eller få dem direkt in på din
webbplats.
TikTok-individer väljer att involvera i motsats
till att bara ta en passiv pose. Om du kommer på den perfekta
hashtagg-utmaningsannonsen kan du förbereda dig för några utmärkta
engagemangskvantiteter. Dessa annonser körs i 7 dagar, liksom en
TikTok-representant kan motivera dig under.
Hashtag-strider råder på TikTok. Det är klokt
att utveckla annonser i denna speciella stil. Vad du kan göra just här skulle
säkert vara att marknadsföra dina TikTok-kunder på din utsedda målmarknad för
att delta i ett hinder som är baserat på ditt varumärke eller en mängd av dina
föremål.
Kampanjer för övertagande av varumärken är
tillåtna på kursbasis. Helt enkelt en marknadsförare kan använda denna typ av
reklam och marknadsföring för att få en kurs varje dag. Vi räknar med att dessa
säkert kommer att utvecklas till de mest kostsamma TikTok-annonserna på grund
av den minimala lättheten att komma åt.
Den helt nya linsreklamen
Brand Takeover-kampanjen dyker upp varje gång
en individ öppnar sitt TikTok-program.
Om du till exempel väljer en linsannons av
högsta kvalitet, har du kapacitet att använda ansiktsfilter, 3D-produkter och
mycket mer. Det idealiska linsprogrammet av högsta kvalitet kan också ge mycket
deltagande på fasen, så de är värda att fundera på.
För närvarande finns det annonser på TikTok för
att göra det möjligt för dig att bredda din räckvidd och även helt ny direkt
exponering. När den här översikten komponerades är TikTok-kampanjer inte lätt
tillgängliga i många stater.
Alla annonser som kan erhållas på TikTok är av dessa kortformade filmlayouter. Dessa annonser körs i 7 dagar, och dessutom kan en TikTok-representant uppmana dig hela tiden.
Comments
Post a Comment